Eindelijk weer een verhaaltje! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verhaaltje! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verhaaltje!

Door: jufellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 September 2010 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Todo bien? (alles goed?)

Het is al weer even geleden, dus ik dacht, ik zal nog maar eens een verslagje schrijven over mijn avontuur hier.

Eerst zal ik weer beginnen met al die super wensen die ik iedere dag van jullie kan lezen!

“Beleef iedere dag als een droom.”
“Pluk de dag, het is zo weer nacht.” Iris
“Geniet van de natuur en de andere cultuur!” Sien
“De kinderen zullen daar een geweldige juf aan je hebben.” Brent
“Wees ook daar een zonnetje, net zoals je hier bent! Blijf schijnen en schitteren!”
“Ga eens voor de spiegel staan en kijk naar je gezicht… Wat zie je d’r raar uit hé met je ogen dicht.”
“Veel plezier, vriendschap, geluk, … dan kan je jaartje Peru zeker niet stuk!” Rune
“ 1 2 3 4 5 6 7 Ellen luister toch eens even: denk aan ons op deze dag, wij sturen jou onze liefste lach!”
“Veel succes!”
“Geen straat is te lang met een vriend naast je.” Mauren
“Hallo juf, geniet ook van de natuur en de sfeer.” Michelle
“Als het moeilijk is, laat dan geen zucht. Kijk maar naar de vogels in de lucht.”
“Succes met je avontuur. Veel geluk, passie.” Zoi
“Heel veel zegen op je avontuurlijke wegen!” Siebe W.
“Als je iets wil bereiken, heb je een gezonde dosis enthousiasme nodig en dat zal er bij jou niet aan ontbreken.” Hilde
“Rome is niet op 1 dag gebouwd!” Lore
“Kleine kinderen moet je wortels geven, grote kinderen vleugels.”
“Practice what you preach.” Liesl
“Als het ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? Iris

Het zijn weer heel mooie spreukjes, waar ik iedere keer blij van word!
Het is zo leuk om te merken dat jullie mij goed kennen!

Ook wil ik nog even zeggen dat ik heel erg genoten heb van het skypen! Het was nog heel vroeg, maar daarna was ik zo opgewekt, dat ik de hele wereld aankon.

In het schooltje gaat het heel goed. Ik leer de kinderen al goed kennen. Met 1 klasje heb ik het soms nog moeilijk. Deze kindjes spreken echt heel weinig Nederlands. Als ze dan anderhalf uur in het Nederlands bezig zijn, dan zijn ze heel moe. Soms zijn ze het na een half uur al beu. En dan worden ze stout. Dan gaan ze in het Spaans vieze woordjes en zo zeggen. Maar de meeste van die woordjes ken ik al, dus dan moet ik even boos worden. Ook gaan ze dan krabbelen in hun schrift of kruipen ze onder de tafel en zo van die dingen. Ja, stout kunnen ze wel zijn, maar het zijn aan de andere kant ook weer echte schatjes!

Wisten jullie al dat Raai de kraai een nieuw vriendje heeft? Lin de woordspin heet ze. Ze kent heel veel woordjes en leert Raai en de kleuters heel veel nieuwe dingen!

Verder ben ik ook op bezoek geweest bij de Nederlandse ambassade. Op een ambassade regelen ze de zaken voor de mensen die in het land wonen. Ze zorgen bijvoorbeeld voor je paspoort als je dat bent kwijtgeraakt. En nog heel veel andere papierzaken, die moeilijk zijn om uit te leggen.

De Nederlandse ambassade zat in een heel mooi gebouw. Een hele grote wolkenkrabber. Waaaaauw!
Toen we terug naar huis gingen, zijn we even met de lift tot de bovenste (de 25ste) verdieping gegaan. Vandaar uit had je een mooi overzicht over Lima. We hebben enkele foto’s gemaakt, zo weten jullie ook hoe Lima eruit ziet.
Volgende week gaan we naar de Belgische ambassade.

Voor de rest niet zoveel nieuws. Ja, het gewone leventje gaat hier zijn gang. Elke dag naar school, net zoals jullie!

Bedankt voor al jullie reacties, ik vind het heel fijn om ze te lezen.
Deze week mogen de leerlingen van 5 en 6 ook een mailtje verwachten van de kinderen in mijn klas.

Doe jullie best nog en tot het volgende verhaaltje.

Ik denk aan jullie, braaf zijn hé ;-)

Hasta luego! (tot later)

  • 14 September 2010 - 11:28

    Chantal:

    Fijn weer van je te horen. Je verveelt je alleszins niet merk ik. Prachtig wat we allemaal zien op de foto's. Veel plezier!

  • 15 September 2010 - 14:17

    Mama:

    leuk verslagje en mooie foto's ellen xxx

  • 18 September 2010 - 08:01

    Sylvie:

    het was weer leuk om iets te lezen van jou. En natuurlijk de foto's met sfeerbeelden is ook plezant, dan kunnen we ons er iets meer van voorstellen wat jij daar allemaal meemaakt. Nog heel veel plezier en werkgenot en tot de volgende

  • 22 September 2010 - 16:49

    Sandra:

    Hey
    Bij ons in Erpekom raken we het ook weer gewoon.
    De eerste personeelsvergadering zit er al op.
    Fijn dat Raai de kraai een vriendje heeft.
    Geweldige pop van de spin!!!
    groetjes Sandra

  • 27 September 2010 - 15:29

    Paula :

    Hallo Ellen,
    Todo bien?
    Ik heb net je verslagje wéér eens herlezen.De foto's tonen een prachtige maar drukke stad.Ik moet zeggen dat je er heel goed uitziet op de foto's.Het is dus duidelijk dat je je draai daar goed gevonden hebt. Fijn zo!
    Bij ons aan de school gaat alles zijn gewone drukke gangetje.We hebben er al bijna één maand opzitten.We hebben na de vorige personeelsvergadering een bezoekje gebracht aan de vernieuwde pastorij.Knap gedaan hoor.Echt de moeite.We hebben ze dan ook maar meteen ingedronken.Best gezellig!Ik ga je weeral natte Brogelse groeten overbrengen.
    Ellen,hasta luego!
    Hou je goed

  • 04 Oktober 2010 - 02:13

    Ikke Zelf:

    Bedankt voor al die leuke reacties! Ik denk veel aan jullie, collega's van de pieter brueghelschool!
    Het volgende verslagje komt er snel aan!
    ciao ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

lesgeven in Peru!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Hier ben ik nog eens!

23 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

26 November 2010

Vakantie

13 Oktober 2010

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

14 September 2010

Eindelijk weer een verhaaltje!
Ellen

Actief sinds 19 Juni 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 35050

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 13 Juli 2011

lesgeven in Peru!

Landen bezocht: