Eerste werkweekje - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu Eerste werkweekje - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu

Eerste werkweekje

Door: jufellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Augustus 2010 | Peru, Lima

Hallo Allemaal,

Hoe gaat het?
Eerst en vooral ga ik beginnen met alle lieve wensen van de afgelopen dagen te vermelden.
- “Jij hebt jezelf weer gegeven, Proficiat!”
- “Grappig, kinderen”
- “Gsm of gezelschapspel, missen doen we je zeker wel!”
- “Jij bent een prachtig mens!”
- “Ene super dikke kus en knuffel van Brecht en Robin voor onze tofste lieve juf.”
- “Vrienden zijn de zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.” Mauren
- “Een toffe juf in Erpekom = een toffe juf in Peru.” Kamiel
- “Een oprechte groet, doet een mens goed!” Isabel
- “Voor al je goede zorgen, voor je steun en voor je kracht, wil ik je bedanken vanuit het diepste van mijn hart.” Luna M
- “Zijn er daar ook boomhutten?” Lut
- “Voor elke keer dat je aan ons denkt, denken wij 2 maal aan jou.”
- “Beleef iedere dag als een droom.”
-“ Het is altijd geweldig als iemand zich ergens toe geroepen weet. Nog geweldiger is het als zij zich er ook voor wil inzetten.” Hilde

Stuk voor stuk zijn ze geweldig, en ze doen goed!
Ook bedankt voor al jullie leuke reacties! Ik kan ze niet allemaal persoonlijk beantwoorden, maar weet dat ik er heel blij mee ben. Elke keer weer verschijnt er een lach op mijn gezicht!

Sinds vorige week was het werken geblazen! Het is toch wel moeilijk, al die verschillende talen. Er zitten hier kinderen die wel drie talen spreken. En soms geraken ze dan ook in de war. Maar het is heel leuk om met ze te werken, en ze Nederlands te leren. Al vinden ze dat allemaal wel heel moeilijk!
Donderdag had ik de kleutertjes, samen met juf Tina. Dat was echt super leuk! We hebben leuke verhaaltjes verteld, samen met Raai de kraai.
Ook op zaterdag moet ik hier werken. Dan komen de grote kinderen, tot en met het 6de leerjaar. En ja, net zoals op de Pieter Brueghel school kunnen zij heel hard werken!

Geniet nog van de vakantie, en tot de volgende keer!
Juf Ellen

  • 16 Augustus 2010 - 16:09

    Sylvie:

    Dag Ellen,
    dat kan ik wel geloven dat het niet simpel is om les te geven aan kinderen die zoveel verschillende talen spreken. Maar ik ben er zeker van dat jij dat super goed doet en dat de kinderen hier heel veel van gaan leren.
    Heel veel succes ermee en ik kijk al uit naar je volgende reisverslag

  • 17 Augustus 2010 - 11:28

    Chantal:

    Wij zijn weer blij verrast met je nieuw reisverslag... Rune was in de wolken dat ze weer iets van je hoorde.
    Heel veel succes met je job. Ze lijkt me helemaal niet simpel. Ook ik begin stilaan voor school te werken en krijg ook wel wat kriebels in de buik als ik er aan denk... Terug de klas in is toch wel even spannend.

  • 17 Augustus 2010 - 12:25

    Silvie D:

    Dag Ellen

    Het is telkens weer tof om te zien dat je een verslag geschreven hebt. We volgen met veel interesse je avontuur! Ik had nog een vraagje! Wil je je juiste e-mailadres nog eens doorsturen? Ik heb je oude nog en dat werkt niet hé! Ik begin terug met voorbereidingen voor de school en heb nog enkele vraagjes!

    Nog heel veel plezier!
    Groetjes
    Silvie D

  • 19 Augustus 2010 - 06:41

    Sandra:

    Goedemorgen (voor ons, voor u goede nacht)

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al plezier hebt met je nieuwe leerlingen. Daar twijfelden we niet aan hoor.
    Plezant om de foto's te zien en dan op te merken dat en klasje daar er een beetje hetzelfde uitziet als hier.
    Voor ons kort het ook op, spannend naar het derde leerjaar, ga je daar missen maar met juf Martien gaat het ook wel tof zijn.
    groetjes Joppe en Sandra

  • 19 Augustus 2010 - 10:35

    Bjarne Mira Anouck:

    Hoi juf Ellen, we hebben je reisverslag gelezen. Wat een spannend avontuur! Het lijkt me echt iets voor jou! Hopelijk heb je het spaans snel onder de knie en voel je je er al een beetje thuis. Groetjes, Fam Thijs

  • 23 Augustus 2010 - 14:13

    Martine:

    Hoi Ellen,

    fijn om je avontuur zo te kunnen volgen.
    Ook ik ben natuurlijk al enkele dagen bezig op school. Bedankt dat je alles zo fijn en netjes hebt achtergelaten voor mij. Het zal een hele klus worden voor mij om je "waardig" te vervangen. Maar ik kijk er wel naar uit en zal zeker en vast m'n best doen.
    Zo, tot binnenkort !
    Groetjes, Martine

  • 26 Augustus 2010 - 12:31

    Paula :

    Hoi Ellen,

    Het einde van de vakantie is voor ons nu wel echt in zicht.Onze eerste personeelsverg.zit er op.Zo zitten we er weer meteen middenin.Dadelijk terug naar school om de laatste voorbereidingen te treffen.
    Ik hoop dat met jou alles goed gaat en ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Heel veel groetjes uit het natte Brogel.
    Paula

  • 29 Augustus 2010 - 14:04

    Zee:

    hey Ellen,
    Je doet het prima zie ik. Ik had ook niet anders verwacht van jou. Ik ben ook blij dat je goed ontvangen wordt want dat is toch maar bangelijk afwachten hé.
    Ik ben een beetje jaloers op jou weet je, ook omdat dat jij de zomer nog voor de boeg hebt. Geef die zwarte kopjes daar en vooral jezelf een dike knuffel van mij. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

lesgeven in Peru!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Hier ben ik nog eens!

23 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

26 November 2010

Vakantie

13 Oktober 2010

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

14 September 2010

Eindelijk weer een verhaaltje!
Ellen

Actief sinds 19 Juni 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 35057

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 13 Juli 2011

lesgeven in Peru!

Landen bezocht: