Bijna een weekje in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu Bijna een weekje in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu

Bijna een weekje in Peru

Door: jufellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Augustus 2010 | Peru, Lima

Dag allemaal,

Hoe gaat het daar in België?
In Lima (de hoofdstad van Peru) gaat alles nog prima.

Maandag start de school al, dus ik ben al heel hard aan het werken in het schooltje.
Ik zal er gaan lesgeven op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag.
Maandag en dinsdag heb ik grote kinderen die alleen maar Spaans spreken. Ik moet ze dan Nederlands gaan leren.

Op donderdag zal ik samen met juf Tina de kleuters gaan lesgeven.
Op zaterdag heb ik weer dezelfde kinderen als op maandag en dinsdag, en de kinderen van het 2de tot 6de leerjaar. Zij zitten allemaal samen in de klas, maar dat zal wel lukken, omdat ik veel heb kunnen oefenen in Erpekom!

Ik wil jullie ook nog wat grappige gewoonten van de Peruanen vertellen.

- wc-papier spoel je hier niet door, maar moet je in de vuilbak gooien.
- als de Peruanen bellen, houden ze hun telefoon voor hun mond als ze spreken. Als ze dan gaan luisteren houden ze hem terug aan hun oor.
- we gaan hier met een heel klein busje naar de school, dat noemen ze een micro. Je moet even zwaaien en dan stopt het. Dan moet je er heel snel inspringen. Als je wilt uitstappen moet je baja baja (spreek uit als bacha bacha) roepen.
- eigenlijk moet je gewoon de nummer van je busje onthouden, dan weet je welk je moet nemen, want er rijden er heeeeeeel veel. Maar de Peruanen doen dat niet, dus staat er een man aan de deur van de bus, en telkens als er mensen langs de straat staan roept hij waar het busje naar toe rijdt.
- heel vaak stapt er iemand met een gitaar op het busje, of iemand die komt zingen. Dan heb je leuke muziek onderweg. Op het einde van het liedje geef je een beetje geld. Dan stapt die zanger weer uit en gaat in een andere micro zingen.
- het is hier nu heel koud. Peruanen houden van huisdieren. Ze zijn ook bang dat hun honden kou hebben. Daarom doen ze alle honden kleren aan. Meestal zijn dat hondenkleren, maar soms zie je ook een hond lopen met een T-shirt aan.
- vaak zie je iemand voor een winkel of restaurantje staan. Hij staat dan vanop straat te kijken naar de tv binnen in de winkel of het restaurant.

Dat waren enkele leuke dingen over de Peruanen. Ik zal er morgen eens foto's van nemen, zodat jullie dat ook kunnen zien.

Geniet nog van de vakantie, voor mij is die maandag voorbij!


Groetjes juf Ellen

  • 07 Augustus 2010 - 11:03

    Sandra:

    Ik lees dat je daar al helemaal thuis bent. Ik had ook niet anders verwacht. Veel succes met je eerste schooldag maandag, wij genieten nog wat van de vakantie.
    groetjes

  • 07 Augustus 2010 - 11:45

    Imke:

    dag juf Ellen

    We wensen je thuis allemaal een gezellige vakantie toe.

    Groetjes

  • 09 Augustus 2010 - 08:47

    Liesbeth:

    Hey Ellen, je bent dus vertrokken... whaw... heb je blog van Joke gekregen, dus wij volgen nieuwsgierig mee vanop een afstandje. "Geniet van elk moment met volle teugen en doorleef elke ervaring, tgaat de moeite waard zijn."
    dikke knuffel
    Liesbeth en Stephen

  • 09 Augustus 2010 - 10:56

    Mama Laurenz:

    Veel succes met je moedige reis! Ongetwijfeld een unieke ervaring!

  • 10 Augustus 2010 - 20:07

    Paula Bral:

    Hoi Ellen,
    Fijn te lezen dat het je goed gaat.Je hebt ondertussen je eerste lessen al gegeven en je eerste spaanse lessen al gekregen(denk ik).Hopelijk was dit een leuke ervaring.Nogmaals mijn bewondering voor die grote stap die jij gezet hebt.Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.
    Groetjes uit het verre (op dit moment natte) Brogel
    Paula

  • 13 Augustus 2010 - 14:17

    Robin+Brecht Moonen:

    Hoi Juf,
    We lezen dat je 13 uur in het vliegtuig hebt gezeten, amaai..wij dit jaartje ook voor de eerste keer,(wel maar 2.5uur), maar dat was spannend hoor!!We gaan met mama de reisverslagen volgen, en dan kunnen we zien en lezen hoe het daar gaat.Robin vind het kamertje wel mooi en de ontbijttafel een beetje te groot :-). Groeten van ons allemaal en veel plezier!!Tot de volgende!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

lesgeven in Peru!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Hier ben ik nog eens!

23 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

26 November 2010

Vakantie

13 Oktober 2010

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

14 September 2010

Eindelijk weer een verhaaltje!
Ellen

Actief sinds 19 Juni 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 35056

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 13 Juli 2011

lesgeven in Peru!

Landen bezocht: