Aangekomen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: jufellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

31 Juli 2010 | Peru, Lima

Dag iedereen,

Ik ben in Peru!
Het was een lange vlucht, wel 13 uur lang heb ik in het vliegtuig gezeten. En geloof mij, dat is echt lang! Zeker als je van die lange benen hebt zoals ik.
Toen we al 10 uur onderweg waren ging ik nog eens wandelen in het vliegtuig. Ik keek door het raampje, en wat zag ik? De amazone, weten jullie het nog? Het amazonewoud, de groene long van de aarde! Dat was echt mooi!

In Lima is het nu 15 graden, dus niet zo heel koud, maar toch fris genoeg om een jasje aan te trekken. Het is hier winter nu, en als het in België herfst wordt, dan wordt het hier lente! Het kan alleen maar beter worden dus!

Ik ben opgehaald door Tina, dat wordt hier mijn collega-juf, en Roger. Ik ga hier een maandje blijven in een Peruaans gezin. De mama en papa heten Roger en Mary. Ze hebben drie kinderen, 2 zonen en 1 dochter. ook hebben we hier 2 honden en 2 katten. Ideaal dus voor juf Ellen, de dierenvriend!

Vandaag ben ik Lima al wat gaan verkennen, het is echt een hele grote stad! Maar de mensen zijn allemaal heel vriendelijk, en ze helpen ons als we de weg kwijt zijn. Ik ben hier natuurlijk ook heel groot, want de Peruanen zijn hele kleine mensen.

Ik heb natuurlijk ook al 2 van jullie lieve wensen gelezen.
De eerste wens die ik trok was van kleine Siebe:
"wie je ook bent, wat je ook doet, een helpende hand is altijd goed!"
Wat een leuke boodschap! Aan de achterkant stond ook nog dat ketchup goed smaakt bij alles, ja Siebe, dat heb ik vandaag al gemerkt toen ik een broodje hamburger at! Wees dus gerust, in Peru hebben ze ook ketchup! haha

Vandaag trok ik een lief spreukje van Viënna:
"Dit mooie draag je voor altijd met je mee!" Super!
Die wensendoos is echt een super cadeau! Dank jullie!

Ik ga zo snel mogelijk een volgende berichtje typen, want nu is het maar snel snel! Ik ga straks dansen! Ja, dat moet ook gebeuren, want in Peru dansen de mensen heel graag!

Hou jullie goed allemaal, en bedankt voor de leuke berichtjes die ik al heb kunnen lezen. Het is echt fijn om te lezen, en om te weten dat jullie mijn avonturen volgen.

Tot snel xxx



  • 31 Juli 2010 - 10:09

    Silvie D:

    Dag Ellen! Je wordt meteen ondergedompeld in de nieuwe cultuur! Tof!!! Fijn dat je opgevangen wordt door een gastgezin, zo kan je snel integreren! Geniet nog van de vrije dagen die je nog eventjes hebt! En geniet van de start van het nieuwe schooljaar, het leren kennen van al die nieuwe mensen, ...!!!

    Groetjes!!!

  • 31 Juli 2010 - 11:40

    Joppe:

    Leuke kamer heb je daar.
    Ik ben benieuwd wanneer je een briefje van mij uit de doos zal halen.
    Hopelijk heb je vlug vrienden.
    daaaaaaaaaaaaaaggggggggg!!!!!!!!!!

  • 31 Juli 2010 - 17:04

    Sylvie:

    Dag Ellen,

    fijn om te horen dat je goed aangekomen bent. Ook leuk om te lezen wat je al allemaal gezien en ervaren hebt. Heel veel plezier en geniet er met volle teugen van.

  • 02 Augustus 2010 - 13:30

    Annemie:

    Dag Ellen,
    Wat spannend!zoveel nieuwe ervaringen opdoen.Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

lesgeven in Peru!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Hier ben ik nog eens!

23 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

26 November 2010

Vakantie

13 Oktober 2010

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

14 September 2010

Eindelijk weer een verhaaltje!
Ellen

Actief sinds 19 Juni 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 35046

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 13 Juli 2011

lesgeven in Peru!

Landen bezocht: