Lang zal hij leven in de Gloria-melk! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu Lang zal hij leven in de Gloria-melk! - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Vangansewinkel - WaarBenJij.nu

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

Door: jufellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 Oktober 2010 | Peru, Lima

Hola todo la gente,

¿Como está? Aqui todo bien!

Nog 2 weken en jullie hebben vakantie! Wat gaat het toch snel!

Ik moet nog 1 weekje werken na deze week, en dan heb ik ook een weekje vrij!
Dan ga ik naar Huaraz, een lange bergwandeling maken van 4 dagen. Daarna ga ik naar Piura, een andere stad in Peru. Ook ga ik 2 dagen naar het strand in Mancora!

Ik heb er zin in, want als je uit een dorpje zoals Grote-Brogel komt, dan heb je toch wel af en toe nood om de stad uit te gaan, en de natuur in te trekken.

Op het schooltje gaat het goed. De kinderen beginnen mij steeds beter te kennen, en kunnen nu al heel wat Nederlandse woordjes zeggen. Mijn Spaans gaat ook steeds beter, en zo kan ik hun ook beter verstaan.

Toch zijn er nog heel wat verwarringen. Die soms ook wel grappig zijn. Zo ging ik de kinderen ons ‘Lang zal hij leven- liedje’ leren. Dat kreeg ik nog wel vertaald. Maar ‘Lang zal hij leven in de gloria’ vonden ze wel heel raar. Gloria is hier namelijk het merk van de melk. ”Lang zal hij leven in de gloria-melk juf? Dat is wel raar!” Toen moesten we heel hard lachen! Gelukkig heb ik het daarna toch nog kunnen uitleggen.

Ook zei ik dat we soep gingen maken met de kinderen. “Soep met kinderen?!” Gelukkig kennen ze mij al, en weten ze dat ik hun nooit in de soep zou doen! Nee nee, we doen alleen maar groenten in de soep hoor…

We hebben ook een cultuurdag gehad, rond het thema van de kinderboekenweek. Daarvoor zijn we naar het park gegaan. Daar gingen we eerst verhaaltjes voorlezen. Daarna mochten de kinderen zelf aan de slag en in groepjes een verhaaltje schrijven over een lama in Lima en een lama in Nederland. Er werd hard gewerkt, en het zijn mooie verhaaltjes geworden.

Raai de Kraai is ook super gelukkig. Hij begon eenzaam te worden in de school. Vooral wanneer de kinderen naar huis waren. Nu mag hij iedere week bij een kind gaan logeren. Dat vindt hij heel leuk. Maar Raai is niet altijd braaf! Zo is hij al gaan vliegen door de supermarkt, wou hij zijn tanden niet poetsen, en bleef hij ’s avonds veel te lang babbelen in zijn bed! Die Raai de Kraai toch!

Nu ben ik ook naar de Belgische ambassade geweest. Dat was ook een heel mooi gebouw! Kijk maar naar de foto’s.

Onze kinderen hier zijn heel blij met jullie brieven, we zijn druk bezig met terug te schrijven, binnenkort mogen jullie dus weer een mailtje verwachten!

Ik ben nog altijd graag in Peru. Het gezin waar ik woon is super lief! Ik maak veel plezier met mijn 2 gekke broers, en kan goed babbelen met mijn lieve zus. Mijn mama en papa hier zijn heel grappig en bezorgd.

Ook het weer begint hier steeds beter te worden. Voorlopig blijven we nog even hier dus!

En nu de spreuken, die me elke dag weer gelukkig maken:
- Proficiat Ellen, dat er mensen zoals jij rondlopen. Mama Viënna
- We bewonderen wat je daar allemaal doet. Liefs Zjef
- Als alle mensen op aarde hand in hand te samen gaan dan krijgt het leven meer waarde. Isabel
- Hoe gaat het met jou in Peru? Iline (Heel goed hoor Iline, dank je wel!)
- Uit chaos ontstaat leven, uit orde gewoonte. ( Dat is er echt ene voor mij ;-)
- Zelfs in de diepste dalen komt de zon stralen. Silke
- Elke dag heel goed eten!
- Leef je leven! Isabel
- Veel mensen krijgen een goed advies, alleen wie wijs is, doet er iets mee. Je zult er geen spijt van krijgen, dit draag je mee voor de rest van je leven. Hilde
- Deze dag met dit jaartal maak je maar één keer in je leven mee… dus maak er wat van! Rune, Renée, Joren en Chantal
- Doe wat je kan, met wat je hebt, waar je bent.
- Sta vandaag eens stil bij alle mooie of fijne momenten die je tot nu toe al beleefd hebt. Je staat zeker versteld! Ann
- Je wens zal nu uitkomen, je gaat naar Peru net als in je dromen. Ik ga je zeker missen, alle dingen die je mij hebt geleerd zal ik nooit uit mijn hoofd wissen. Luna M
- Elke dag denk ik met veel trots aan mijn juffrouw Ellen.
- Een cadeautje uit India (Dank je wel)! En pluk de dag vandaag. Juf Mieke
- Men hoeft niet de hoogste top te bereiken om te genieten van het uitzicht. Sien
- Ik mis je zo erg dat ik hoop dat je snel terug bent! Mira
- Denk nooit meteen het ergste, onthoud de positieve dingen. Kijk steeds vooruit en koester die mooie herinneringen. Flore en Mauren
- Veel geluk! Lieke
- Je bent een dikke pluim waard, chapeau!
- Wees nu en dan ook eens goed voor jezelf! Liesl
- Een goede daad verrichten is makkelijk, de gewoonte ontwikkelen om het altijd te doen niet! Jij bent zeker goed op weg. Sandra
- Je was de liefste juf ter wereld, ik zal nooit meer zo’n juf krijgen als jij.
- We kunnen niet zonder jou… maar we gaan het wel proberen. Lauranne

Dank je wel, voor al deze lieve berichtjes!

En dan ga ik jullie nu een beetje Spaans leren:
Hola como está? = Hallo, hoe gaat het!

Tot snel,

Saludos de Peru

  • 20 Oktober 2010 - 16:56

    Paula:

    Hallo Ellen,
    Alles goed zo te lezen.Je trekt er volgende week even tussenuit.Dat is natuurlijk de enige manier om een land te verkennen.Wij hebben nog anderhalve week te gaan.Vandaag hebben we een creadag gehad.Vrijdag organiseren ze in Erpekom een halloweentocht.Een leuk alternatief voor hun schoolfeest.Ellen, het ga je goed.Weeral natte Brogelse groeten.Tot de volgende
    Groetjes Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

lesgeven in Peru!

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Hier ben ik nog eens!

23 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

26 November 2010

Vakantie

13 Oktober 2010

Lang zal hij leven in de Gloria-melk!

14 September 2010

Eindelijk weer een verhaaltje!
Ellen

Actief sinds 19 Juni 2010
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 35053

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 13 Juli 2011

lesgeven in Peru!

Landen bezocht: